نویسندگان سایت

مدیر

تصاویر

Modeling of Non-Point Source Pollution by Long- Term Hydrologic Impact Assessment (L-THIA) (Case Study: Zayandehrood Watershed) in 2015 Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 Provided for Non-Commercial Research and Educational Use only Not for Reproduction, Distribution or Commercial Use Assessment of impacts of land use changes on surface water using L-THIA model (case study: Zayandehrud river basin) Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 بررسی علل بحران کم آبی زاینده رود و ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با آن بررسی روند تغییرات آلودگی های هیدروکربورهای نفتی در آب و رسوبات حوزه جنوبی دریای خزر مکان یابی محل دفن زباله با به کارگیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و روش Topsis (مطالعه ی موردی: شهرستان گلپایگان) بررسی نیازهای تفرجی بازدیدکنندگان پارک ملی بمو كاربرد ماتريس رياضي در ارزيابي آثار توسعه كارخانه كمپوست (مطالعه موردي: كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان) عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از خیابانهای شهری و ارتباط این عوامل با سرمایه های اجتماعی؛ مورد مطالعه: خیابان 5 آذر شهرستان گرگان نمايش توزيع مکانی فسفر، نيتروژن، مواد جامد محلول و مواد جامد معلق در GIS و بررسی اثر کاربری اراضی بر ميزان اين آلاينده ها (مطالعه موردی: حوضه آبخيز زاينده رود( بررسی غلظت فلزات سنگین کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی( در رسوبات رودخانه زاینده رود) اثرات و پیامدهای حاصل از فعالیت های انسانی بر موجودات زنده و زیستگاه های تالاب گاوخونی بررسی ارتباط بین پارامترهای کیفی آب و تغییرات کاربری اراضی(حوضة آبخیز زاینده رود) بررسی عدم قطعیت در ارزیابی اثرات محیط زیست و استفاده از منطق فازی جهت مدیریت آن ارزیابی شاخص های زیست اقلیمی مؤثر برآسایش انسان در فضای آزاد مطالعه موردی: شهر یاسوج امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدل SWOT بررسی کیفیت آب سطحی با استفاده از شاخص NSFWQI و ارزیابی ریسک آلودگی (مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه زاینده رود) برنامه ریزی و امکان سنجی نواحی مستعد طبیعت گردی با نگرش آمایش سرزمین (مطالعه موردی: شهرستان بویر احمد) میزان اهمیت و وضعیت عوامل موثر در تغيير الگوي مصرف انرژي به سمت مصرف انرژي¬هاي پاك با نظر سنجی از متخصصان (مطالعه موردی: شهر یاسوج) ارزيابي اكوتوريسم در شهرستان بویراحمد با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافيايي (GIS) تغييرات كاربري اراضي و آثار آن بر كيفيت آب رودخانه (مطالعه موردی: حوزه آبخیز زاینده رود) کاهش آسیب به محیط زیست درعملیات حفاری چاه‌های نفت بررسی موانع تاثیرگذار بر آینده توسعه پایدار گردشگری شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان) امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدلSWOT بررسی قابلیت ها و محدودیت های گردشگری (مطالعه موردی: منطقه نمونه گردشگري کوه گل و چشمه میشی، استان کهکیلویه و بویر احمد) بررسی فلزات سنگین (کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی) در رسوبات رودخانه زاینده رود بررسي گزارش‌هاي تجمع جیوه در محیط ها و بافت های مختلف در سالهای 2010 تا 2014 در ایران برنامه ریزی توسعه گردشگری با توجه به شرایط محیط طبیعی نمونه موردی(شهرستان بویراحمد) نقش کاربری اراضی در کیفیت آب رودخانه زاینده رود نخستین اجرای ماتریس ریاضی ارتقاء یافته برای ارزیابی اثرات توسعه کارخانه کمپوست در ایران (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) ارزیابی اثرات محیط¬زیستی محل¬های پیشنهادی کارخانه کمپوست با استفاده از روش ماتریس ارزیابی سریع اثرات (RIAM) (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) انواع حافظه ها بازاریابی تک به تک مجموعه فیلم های آموزش کتیا (catia) نقشه های کامل تاسیسات یک هتل با زیربنای 10000 متر مربع پروژه ساخت ربات ارتباط بين شبكه ای با TCP/IP ترسیم مثال کاربردی در نرم افزار کتیا ترسیم شیرآب با نرم افزار کتیا ترسیم لاستیک ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم چوب لباسی با نرم افزار کتیا ترسیم تیغه فرز با نرم افزار کتیا ترسیم گوشی تلفن با نرم افزار کتیا مثالی کاربردی از فرمول نویسی در کتیا ترسیم میل لنگ ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم توپ فوتبال با نرم افزار کتیا ترسیم انبردست در نرم افزار کتیا ترسیم آج در نرم افزار کتیا

مطالب

راهکارهایی برای داشتن تغذیه ی سالم در رستوران

تغذیه سالم بخشی از سبک زندگی افراد است اما اینکه همیشه انتخاب‌های غذایی مناسب داشته باشید و سعی کنید اصول صحیح تغذیه‌ای را رعایت کنید چندان هم آسان نیست؛ به ویژه اینکه امروزه دیگر مردم فقط برای تامین انرژی مورد نیاز بدنشان غذا نمی‌خورند و سعی می‌کنند از رفتارها و عادت‌های غذایی‌شان لذت هم ببرند.

چهار شنبه 24 مهر 1398

مدیر

مدیر

تغذیه سالم بخشی از سبک زندگی افراد است اما اینکه همیشه انتخاب‌های غذایی مناسب داشته باشید و سعی کنید اصول صحیح تغذیه‌ای را رعایت کنید چندان هم آسان نیست؛ به ویژه اینکه امروزه دیگر مردم فقط برای تامین انرژی مورد نیاز بدنشان غذا نمی‌خورند و سعی می‌کنند از رفتارها و عادت‌های غذایی‌شان لذت هم ببرند.

از سوی دیگر فراموش کردن اصول تغذیه سالم خیلی آسان است و افراد ممکن است به راحتی و بدون اینکه خودشان متوجه شوند در مصرف غذاهای نامناسب زیاده‌روی کنند.

مثلا بیشتر ما به راحتی می‌توانیم یک پیتزای بزرگ را در یک وعده غذایی بخوریم بدون اینکه توجه داشته باشیم که این غذا ممکن است بیش از 2000 کالری داشته باشد؛ یعنی چیزی در حدود مقدار کالری مورد نیاز یک شبانه‌روز.

حقیقت این است که با توجه به سبک زندگی مدرن، مشکل می‌توان غذا خوردن در رستوران و مصرف فست‌فودها را به طور کلی ترک کرد با این حال می‌توان با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن عوامل موثر بر سلامت، انتخاب‌های سالم‌تری داشت.

بنابراین توصیه می‌کنیم وقتی برای غذا خوردن به رستوران می‌روید به این نکات توجه بیشتری داشته باشید: پیش‌غذاها و دسرهای حاوی میوه را انتخاب کنید توصیه می‌شود روزانه پنج واحد میوه و سبزی مصرف کنید و این کار به شما کمک می‌کند میوه و سبزی بیشتری مصرف کنید.

نان‌های غلات کامل به جای نان های سفید نان‌های غلات کامل در مقایسه با نان‌های سفید انتخاب سالم‌تری هستند.

این نوع نان‌ها فیبر بیشتری دارند.

فیبر از یبوست پیشگیری می‌کند و بررسی‌ها نشان داده است ممکن است در برابر سرطان روده نقش محافظتی داشته باشد.

سوپ سبزیجات به جای سوپ های خامه دار سوپ سبزیجات یک انتخاب مناسب است که کمک می‌کند بیشتر سبزی مصرف کنید.

بهتر است سوپ‌های خامه‌دار که چرب و پرکالری هستند را انتخاب نکنید.

سس‌های حاوی گوجه‌فرنگی به جای سس سفید به جای سس‌های سفید که مایونز، خامه و کره دارند سس‌های حاوی گوجه‌فرنگی را انتخاب کنید.

این سس‌ها چربی و کالری کمتری دارند.

همچنین گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن است که بررسی‌ها نشان داده است در پیشگیری از سرطان پروستات موثر است.

به همین دلیل توصیه می‌شود مردان هفته‌ای هفت سهم گوجه‌‌فرنگی یا غذاهای حاوی گوجه‌فرنگی در برنامه غذایی خود داشته باشند.

خوردن ماهی سفید ماهی را انتخاب کنید.

ماهی سفید یک منبع بسیار خوب پروتئین است و به شدت کم‌چرب است.

ماهی‌های چرب نیز حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند.

این نوع چربی‌ها از چربی‌های خوبی هستند که ثابت شده است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و ‌سایر بیماری‌ها مانند سرطان کمک می‌کنند.

غذاهای فرپز یا بریان به جای غذاهای سرخ شده یا کبابی به نوع پخت غذا توجه کنید.

غذاهای فرپز یا بریان بهتر از غذاهای سرخ شده یا کبابی هستند. یک استیک فرپز بدون چربی یک انتخاب عالی است که مقدار زیادی پروتئین و آهن به بدن می‌رساند. خوردن آب و آب میوه به جای نوشابه‌های گازدار مراقب مقدار کالری‌ای که با نوشیدنی دریافت می‌کنید باشید. وقتی قرار است در رستوران غذا بخورید بهتر است نوشابه‌های گازدار سفارش ندهید. این نوشابه‌ها حاوی مقدار زیادی قند هستند و کالری بالایی دارند ضمن اینکه اسیدفسفریک موجود در آنها موجب پوکی استخوان می‌شود. آب سالم‌ترین نوشیدنی است. همچنین می‌توانید آب پرتقال طبیعی یا دوغ بدون گاز سفارش دهید. پس از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید به اندازه غذایتان توجه کنید. یک بررسی در آمریکا نشان داده است اندازه غذاهایی که در بازار به فروش می‌رسد در 30 سال اخیر هفت برابر بیشتر شده است. اگر با نصف یا حتی یک‌چهارم غذایی که در رستوران جلویتان گذاشته می‌شود سیر می‌شوید، مجبور نیستید همه آن را بخورید. بهتر است پس از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید. برخی افراد با این توجیه که پول همه غذا را پرداخته‌اند بدون توجه به آسیبی که با دریافت چربی و کالری اضافه به بدنشان می‌رسانند تا آخرین لقمه غذایشان را می‌خورند که این کار یک عادت غذایی نادرست است. هنگام غذا خوردن به غذا نمک نزنید از نمکدان روی میز استفاده نکنید و هنگام غذا خوردن به غذا نمک نزنید. بیشتر غذاها در آشپزخانه مزه‌دار می‌شوند و نیازی نیست که دوباره به آنها نمک بزنید. نمک زیاد می‌تواند منجر به بروز فشار خون بالا شود. بنابراین سعی کنید مقدار دریافت نمکتان کمتر از 6 گرم در روز باشد. خوردن سالاد کنار غذا کنار غذا سالاد سفارش دهید و سعی کنید حتما آن را بخورید.



نام  
ایمیل  
نظر  
   

مطالب تصادفی

تبلیغات

مطالب تصادفی

تبلیغات