نویسندگان سایت

مدیر

تصاویر

Modeling of Non-Point Source Pollution by Long- Term Hydrologic Impact Assessment (L-THIA) (Case Study: Zayandehrood Watershed) in 2015 Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 Provided for Non-Commercial Research and Educational Use only Not for Reproduction, Distribution or Commercial Use Assessment of impacts of land use changes on surface water using L-THIA model (case study: Zayandehrud river basin) Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 بررسی علل بحران کم آبی زاینده رود و ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با آن بررسی روند تغییرات آلودگی های هیدروکربورهای نفتی در آب و رسوبات حوزه جنوبی دریای خزر مکان یابی محل دفن زباله با به کارگیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و روش Topsis (مطالعه ی موردی: شهرستان گلپایگان) بررسی نیازهای تفرجی بازدیدکنندگان پارک ملی بمو كاربرد ماتريس رياضي در ارزيابي آثار توسعه كارخانه كمپوست (مطالعه موردي: كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان) عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از خیابانهای شهری و ارتباط این عوامل با سرمایه های اجتماعی؛ مورد مطالعه: خیابان 5 آذر شهرستان گرگان نمايش توزيع مکانی فسفر، نيتروژن، مواد جامد محلول و مواد جامد معلق در GIS و بررسی اثر کاربری اراضی بر ميزان اين آلاينده ها (مطالعه موردی: حوضه آبخيز زاينده رود( بررسی غلظت فلزات سنگین کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی( در رسوبات رودخانه زاینده رود) اثرات و پیامدهای حاصل از فعالیت های انسانی بر موجودات زنده و زیستگاه های تالاب گاوخونی بررسی ارتباط بین پارامترهای کیفی آب و تغییرات کاربری اراضی(حوضة آبخیز زاینده رود) بررسی عدم قطعیت در ارزیابی اثرات محیط زیست و استفاده از منطق فازی جهت مدیریت آن ارزیابی شاخص های زیست اقلیمی مؤثر برآسایش انسان در فضای آزاد مطالعه موردی: شهر یاسوج امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدل SWOT بررسی کیفیت آب سطحی با استفاده از شاخص NSFWQI و ارزیابی ریسک آلودگی (مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه زاینده رود) برنامه ریزی و امکان سنجی نواحی مستعد طبیعت گردی با نگرش آمایش سرزمین (مطالعه موردی: شهرستان بویر احمد) میزان اهمیت و وضعیت عوامل موثر در تغيير الگوي مصرف انرژي به سمت مصرف انرژي¬هاي پاك با نظر سنجی از متخصصان (مطالعه موردی: شهر یاسوج) ارزيابي اكوتوريسم در شهرستان بویراحمد با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافيايي (GIS) تغييرات كاربري اراضي و آثار آن بر كيفيت آب رودخانه (مطالعه موردی: حوزه آبخیز زاینده رود) کاهش آسیب به محیط زیست درعملیات حفاری چاه‌های نفت بررسی موانع تاثیرگذار بر آینده توسعه پایدار گردشگری شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان) امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدلSWOT بررسی قابلیت ها و محدودیت های گردشگری (مطالعه موردی: منطقه نمونه گردشگري کوه گل و چشمه میشی، استان کهکیلویه و بویر احمد) بررسی فلزات سنگین (کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی) در رسوبات رودخانه زاینده رود بررسي گزارش‌هاي تجمع جیوه در محیط ها و بافت های مختلف در سالهای 2010 تا 2014 در ایران برنامه ریزی توسعه گردشگری با توجه به شرایط محیط طبیعی نمونه موردی(شهرستان بویراحمد) نقش کاربری اراضی در کیفیت آب رودخانه زاینده رود نخستین اجرای ماتریس ریاضی ارتقاء یافته برای ارزیابی اثرات توسعه کارخانه کمپوست در ایران (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) ارزیابی اثرات محیط¬زیستی محل¬های پیشنهادی کارخانه کمپوست با استفاده از روش ماتریس ارزیابی سریع اثرات (RIAM) (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) انواع حافظه ها بازاریابی تک به تک مجموعه فیلم های آموزش کتیا (catia) نقشه های کامل تاسیسات یک هتل با زیربنای 10000 متر مربع پروژه ساخت ربات ارتباط بين شبكه ای با TCP/IP ترسیم مثال کاربردی در نرم افزار کتیا ترسیم شیرآب با نرم افزار کتیا ترسیم لاستیک ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم چوب لباسی با نرم افزار کتیا ترسیم تیغه فرز با نرم افزار کتیا ترسیم گوشی تلفن با نرم افزار کتیا مثالی کاربردی از فرمول نویسی در کتیا ترسیم میل لنگ ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم توپ فوتبال با نرم افزار کتیا ترسیم انبردست در نرم افزار کتیا ترسیم آج در نرم افزار کتیا

مطالب

۲۲ نکته کلیدی در بهبود روابط زناشویی

رعایت نکات کوچک و آسان به راحتی می تواند تاثیر به سزایی در بهتر کردن، تحکیم و بهبود روابط زناشویی داشته باشد. با هم به چند مورد که با همکاری جمعی از دوستان روانشناس در زمینه ازدواج جمع آوری کردیم می پردازیم. ۱) قبل از این...

دو شنبه 14 مرداد 1398

مدیر

مدیر

رعایت نکات کوچک و آسان به راحتی می تواند تاثیر به سزایی در بهتر کردن، تحکیم و بهبود روابط زناشویی داشته باشد.

با هم به چند مورد که با همکاری جمعی از دوستان روانشناس در زمینه ازدواج جمع آوری کردیم می پردازیم.

۱) قبل از اینکه از کوره در بروید و به دنبال مقصر بگردید، نفس عمیق بکشید و دیدگاه همسرتان را جویا شوید.

  برای مثال، همسرتان قرار است امروز صبح دخترتان را به مدرسه ببرد.

ناگهان متوجه می شوید که یکی از کتابهای دخترتان جا مانده است و رساندن آن تا مدرسه باعث می‌شود دیر به سر کارتان برسید.

به جای اینکه فوراً تقصیر را گردن کسی بیاندازید، با همسرتان تماس بگیرید وبه او اطلاع رسانی کرده و سپس علت این اتفاق را بپرسید.

این کار می تواند راه مناسبی برای شروع گفتگو باشد.

 ۲) سه لحظه از شادترین لحظه های زندگی مشترکتان را به خاطر داشته باشید.

  یکی دیگر از بهبود روابط زناشویی هر روز دقایقی را به مرور آن لحظات در ذهنتان اختصاص دهید.

نتیجه‌ی اینکار شما را شگفت زده خواهد کرد.

۳) با استفاده‌ بیشتر از جملات زیر، می توانید ارتباط را تقویت کنید :  دوستت دارم من به خاطر تو اینجا هستم درک می کنم متاسفم ممنونم بابت تمام کارهایی که انجام می دهی، ازت ممنونم چقدر خوب شد دیدمت واقعاً کار بزرگی کردی  ۴) حداقل هر روز ۵ بار از همسرتان قدردانی کنید.

  از صمیم قلب از همسرتان تشکر کنید.

سپاسگذاری هایتان را یادداشت کنید، آنها را به گونه ای مخفی کنید که بتوان پیدایش کرد.

و یا به عمق چشمان همدیگر نگاه کنید و قدردانیتان را ابراز کنید.

در این راه، خلاقانه عمل کنید.

 ۵) برای گرم نگه داشتن آتش زندگی و پیشگیری از سندرم “هم اتاقی”، زوجها باید مفهوم “با هم بودن” را یاد بگیرند.

  وقت گذاشتن برای خانواده، انجام کارهای خانه با هم، و شرکت در مراسم اجتماعی همه را باید مقدس دانست و به آنها پایبند بود.

علاوه بر تلاش برای ایجاد صمیمت، سعی کنید تجارب جدید مانند کوهنوردی، رفتن به یک مکان جدید، امتحان کردن غذایی جدید را نیز با هم شریک شوید.

۶) هر روز از همسرتان تعریف و تمجید کنید.

  تعریف و تمجید نشانه‌ قدرشناسی و سپاسگذاری است. به نقش همسرتان در زندگی خود اعتراف کنید. ۷) نسخه‌ی روشنی از آینده‌ مشترکتان را با هم بسازید  بنشینید، به همدیگر گوش دهید و بنویسید که به عنوان یک همسر چه دیدگاهی نسبت به آینده دارید. اگر نیازهای هر دو طرف بیان شود، شنیده شود، و توسط دیگری حمایت شود، آسانتر می‌توان به بهترین ارتباط دست یافت. ۸) هرگونه انتقاد و مقصر دانستن دیگری را کنار بگذارید.  هرآنچه را که برای رفاه همسرتان از دست شما بر‌آید، انجام دهید و به او مانند بهترین دوستتان احترام بگذارید. ۹) با همسرتان بیرون بروید.  بیرون رفتن در شب، حتمی و خاص است و هر هفته باید در یک روز انجام گیرد. هر هفته یکی از طرفین برای بیرون رفتن برنامه ریزی کند. این کار هر دو را تشویق خواهد کرد تا از این با هم بودن لذت ببرند. ۱۰) “ارتباط” و “با هم بودن ” کلیدهای تقویت زندگی مشترک هستند.  تصور یکی بدون دیگری غیر ممکن است! ۱۱) یکی از مهمترین فاکتورها در زندگی مشترک، احترام است.  به یکدیگر احترام بگذارید، از توهین‌های کلامی اجتناب کنید و آنها را پیش خود نگه دارید. واژه های نامناسب، تیری هستند که از کمان می‌رهند و دیگر نمی‌توان آنها را بازگرداند. ۱۲) ۱۰ دقیقه در روز را به گفتگو با همسرتان اختصاص دهید.  از همسرتان فیلم مورد علاقه اش را بپرسید و دلیل علاقه اش را بدانید، از او بخواهید یک خاطره‌ خوش از دوران کودکیش برای شما تعریف کند، بپرسید که دوست دارد چه چیزی را به خاطرش بیاورید. این کارها را هنگام صرف شام، قبل از خواب، و یا هر زمان دیگر می‌توانید انجام دهید. این نوع گفتگوها روح جدیدی را در ارتباط شما با همسرتان می‌دمد. هر روز از همسرتان تعریف و تمجید کنید‎ ۱۳) شما یا می توانید همسرتان را کنترل کنید و یا با او ارتباط داشته باشید؛ اما قادر به انجام هر دو نیستید.  بهترین را برای بهبود روابط زنان شویی است ارتباط را دنبال کنید! ۱۴) درست مانند قبل از ازدواج، اگر ممکن بود، هر هفته با هم بیرون بروید.  فعالیتی را انتخاب کنید که بتوانید با هم حرف بزنید، تعامل داشته باشید، و از همراهی با هم لذت ببرید (نه اینکه هر دو به یک فیلم نگاه کنید). تفریحتان را به اتاق خواب ختم کنید. اینکار معجزه می‌کند! ۱۵) زوجها اغلب همدیگر را به خاطر افتادن در دام هیاهوی زندگی از دست می‌دهند؛ کار؛ بچه ها؛ کامپیوتر؛ و فعالیتهای جداگانه‌ی زنانه و مردانه.  سلامت یک زندگی زناشویی به اهمیت دادن و وقت گذاشتن برای فرد، خانواده، و زوجها بستگی دارد. زمانی که صرف هر یک از این آیتم ها می‌شود، ممکن است متفاوت باشد. اما برای داشتن یک زندگی موفق و کاربردی باید ترکیبی از آنها را در زندگی گنجاند. ۱۶) مغز، تنها ارگان بدن انسان است که قادر به خود تنظیمی نیست و برای درمان، باید با مغز دیگری ارتباط داشته باشد.  رو در رو بنشینید، و به چشمان همسرتان خیره شوید تا سیستم لیمبیک مغز شما آرام شود. اینکار شما را به هم نزدیکتر کرده و عمیق ترین احساس صمیمیت را در شما ایجاد می‌کند. ۱۷) اگر بعد از چند روز برای اولین بار همدیگر را دیدید، همدیگر را در آغوش بگیرید و حداقل ۶۰ ثانیه سکوت کنید.  با این کار به مغز خزنده‌ همدیگر یادآوری می کنید که شما منبع شادی و آرامش هستید. این کار ساده و انجام آن آسان است، اما یک دنیا تفاوت ایجاد می‌کند. ۱۸) گفتگوهای مهم را با یک مقدمه ساده، اما مؤثر شروع کنید.  این را امتحان کنید :”نمیدانم نظرت در مورد رفتن من به تعطیلات آخر هفته با دوستام چیه. کی دوست داری در موردش بیشتر حرف بزنیم؟” مراجعین من به این نتیجه رسیده اند که مقدمه چینی حرفهایشان، به یک واکنش بهتر، و سازگارتر از جانب همسرشان منتهی شده است. ۱۹) در شبهایی که باهم وقت می گذرانید، ابتدا سعی کنید یک همسر باشید و سپس یک منتقد.  هر بار که دهان خود را باز می‌کنید که اعتراضی بکنید – چه در مورد غذا باشد، چه یک فیلم، هوا و یا هر چیز دیگر- همسر شما احساس می‌کند بخشی از وجودش در هم فرو می‌ریزد. چون در این هنگام شما و همسرتان لحظلات خوشی را تجربه نمی‌کنید. ۲۰) فاصله نگیرید.  وقتی رابطه‌ای با سختی یا مانعی مواجه می‌شود، ما مایلیم از خودمان حفاظت کنیم، عقب نشینی کنیم و از طرف مقابل “فاصله بگیریم”. فاصله گرفتن و در همان حال دور شدن همسرتان از شما باعث ایجاد شکاف و ناهنجاری در زندگی می‌شود. به جای اینکار، احساسات ناخوشایند را کنار بگذارید و همسرتان را درک کنید. مشاجراتی که زن و شوهر روبروی هم قرار می‌گیرند، می‌تواند ارتباط را قوی‌تر کند. ۲۱) آیا احساس عاشقانه‌ خود را از دست داده اید؟ اولین گام : ۱۰ خصوصیت دوست داشتنی همسرتان را، زمانی که اولین بار همدیگر را ملاقات کردید، یادداشت کنید و برای همدیگر بخوانید. گام دوم : ۱۰ مورد از کارهای بامزه و خنده داری که در اولین ملاقات انجام دادید، را یادداشت کنید. هر هفته با هم بیرون بروید و آن احساسات عاشقانه را دوباره مرور کنید. ۲۲) شما حق دارید گاهگاهی ناراحت شوید.  اما حق ندارید مانند یک بچه‌ تو سری خور با همسرتان رفتار کنید.



نام  
ایمیل  
نظر  
   

مطالب تصادفی

تبلیغات

مطالب تصادفی

تبلیغات