نویسندگان سایت

مدیر

تصاویر

Modeling of Non-Point Source Pollution by Long- Term Hydrologic Impact Assessment (L-THIA) (Case Study: Zayandehrood Watershed) in 2015 Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 Provided for Non-Commercial Research and Educational Use only Not for Reproduction, Distribution or Commercial Use Assessment of impacts of land use changes on surface water using L-THIA model (case study: Zayandehrud river basin) Evaluation of Surface Water Quality by NSFWQI Index and Pollution Risk Assessment, Using WRASTIC Index in 2015 بررسی علل بحران کم آبی زاینده رود و ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با آن بررسی روند تغییرات آلودگی های هیدروکربورهای نفتی در آب و رسوبات حوزه جنوبی دریای خزر مکان یابی محل دفن زباله با به کارگیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و روش Topsis (مطالعه ی موردی: شهرستان گلپایگان) بررسی نیازهای تفرجی بازدیدکنندگان پارک ملی بمو كاربرد ماتريس رياضي در ارزيابي آثار توسعه كارخانه كمپوست (مطالعه موردي: كارخانه كمپوست شهرستان گلپايگان) عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از خیابانهای شهری و ارتباط این عوامل با سرمایه های اجتماعی؛ مورد مطالعه: خیابان 5 آذر شهرستان گرگان نمايش توزيع مکانی فسفر، نيتروژن، مواد جامد محلول و مواد جامد معلق در GIS و بررسی اثر کاربری اراضی بر ميزان اين آلاينده ها (مطالعه موردی: حوضه آبخيز زاينده رود( بررسی غلظت فلزات سنگین کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی( در رسوبات رودخانه زاینده رود) اثرات و پیامدهای حاصل از فعالیت های انسانی بر موجودات زنده و زیستگاه های تالاب گاوخونی بررسی ارتباط بین پارامترهای کیفی آب و تغییرات کاربری اراضی(حوضة آبخیز زاینده رود) بررسی عدم قطعیت در ارزیابی اثرات محیط زیست و استفاده از منطق فازی جهت مدیریت آن ارزیابی شاخص های زیست اقلیمی مؤثر برآسایش انسان در فضای آزاد مطالعه موردی: شهر یاسوج امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدل SWOT بررسی کیفیت آب سطحی با استفاده از شاخص NSFWQI و ارزیابی ریسک آلودگی (مطالعه موردی: حوضه آبریز رودخانه زاینده رود) برنامه ریزی و امکان سنجی نواحی مستعد طبیعت گردی با نگرش آمایش سرزمین (مطالعه موردی: شهرستان بویر احمد) میزان اهمیت و وضعیت عوامل موثر در تغيير الگوي مصرف انرژي به سمت مصرف انرژي¬هاي پاك با نظر سنجی از متخصصان (مطالعه موردی: شهر یاسوج) ارزيابي اكوتوريسم در شهرستان بویراحمد با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافيايي (GIS) تغييرات كاربري اراضي و آثار آن بر كيفيت آب رودخانه (مطالعه موردی: حوزه آبخیز زاینده رود) کاهش آسیب به محیط زیست درعملیات حفاری چاه‌های نفت بررسی موانع تاثیرگذار بر آینده توسعه پایدار گردشگری شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان) امکان سنجی توسعه پایدار گردشگری در شهرستان بویراحمد با استفاده از مدلSWOT بررسی قابلیت ها و محدودیت های گردشگری (مطالعه موردی: منطقه نمونه گردشگري کوه گل و چشمه میشی، استان کهکیلویه و بویر احمد) بررسی فلزات سنگین (کادمیوم، مس، منگنز، نیکل، سرب و روی) در رسوبات رودخانه زاینده رود بررسي گزارش‌هاي تجمع جیوه در محیط ها و بافت های مختلف در سالهای 2010 تا 2014 در ایران برنامه ریزی توسعه گردشگری با توجه به شرایط محیط طبیعی نمونه موردی(شهرستان بویراحمد) نقش کاربری اراضی در کیفیت آب رودخانه زاینده رود نخستین اجرای ماتریس ریاضی ارتقاء یافته برای ارزیابی اثرات توسعه کارخانه کمپوست در ایران (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) ارزیابی اثرات محیط¬زیستی محل¬های پیشنهادی کارخانه کمپوست با استفاده از روش ماتریس ارزیابی سریع اثرات (RIAM) (مطالعه موردی: کارخانه کمپوست شهرستان گلپایگان) انواع حافظه ها بازاریابی تک به تک مجموعه فیلم های آموزش کتیا (catia) نقشه های کامل تاسیسات یک هتل با زیربنای 10000 متر مربع پروژه ساخت ربات ارتباط بين شبكه ای با TCP/IP ترسیم مثال کاربردی در نرم افزار کتیا ترسیم شیرآب با نرم افزار کتیا ترسیم لاستیک ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم چوب لباسی با نرم افزار کتیا ترسیم تیغه فرز با نرم افزار کتیا ترسیم گوشی تلفن با نرم افزار کتیا مثالی کاربردی از فرمول نویسی در کتیا ترسیم میل لنگ ماشین با نرم افزار کتیا ترسیم توپ فوتبال با نرم افزار کتیا ترسیم انبردست در نرم افزار کتیا ترسیم آج در نرم افزار کتیا

مطالب

دوچرخه سواری در پاریس روی قلتک افتاده!

از اهداف مهم شهردار پاریس، «آنه ایدالگو»، از زمان تصدی امور گسترش دوچرخه سواری بود و تا حد زیادی به آن دست پیدا کرده. مردم تا هم اکنون با اینکه طرح 1400 کیلومتری توسعه ی مسیر دوچرخه سواری هنوز کامل نشده است، اما استقبال خوبی کرده اند.

چهار شنبه 15 خرداد 1398

مدیر

مدیر

از اهداف مهم شهردار پاریس، «آنه ایدالگو»، از زمان تصدی امور گسترش دوچرخه سواری بود و تا حد زیادی به آن دست پیدا کرده.

مردم تا هم اکنون با اینکه طرح 1400 کیلومتری توسعه ی مسیر دوچرخه سواری هنوز کامل نشده است، اما استقبال خوبی کرده اند.

استقبال واقعی از دوچرخه سواری به میزان 54 درصد در پاریس با انجام این طرح ها افزایش یافته است.

کارشناسان دلیل این مساله را نه فقط سیاست های ایدالگو بلکه نتیجه محدودیت های فزاینده علیه تردد خودروها، معرفی سرویس های اشتراکی دوچرخه و در نهایت توسعه راه های ویژه این وسایل عنوان کرده اند.

در ناحیه «ایل دو فرانس» که شامل پاریس هم می شود، روزانه ۸۴۰ هزار سفر با دوچرخه انجام می شود که از موتورسیکلت ها و اسکوترها بیشتر است.

هرچند سفرهای با ماشین کماکان با ۱۴.

۸ میلیون در صدر قرار دارد اما نسبت به سال ۲۰۱۰ پنج درصد کاهش یافته و انتظار می رود این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

این آمار باعث شده پاریس در لیست شهرهای با بیشترین تردد دوچرخه از رده پانزدهم به هشتم ارتقا پیدا کرده و فاصله خود با «بوردو»، دیگر شهر فرانسوی در رده ششم را کمتر کند.

استقبال شهروندان باعث شده انجمن های دوچرخه سواری هم طرح هایی را برای گسترش فعالیت هایشان در نظر بگیرند.

برای مثال انجمن Collectif Velo قرار  است شبکه پاریس را به حومه این شهر هم بکشاند.

Stein Van Oosteren  سخنگوی این انجمن هدفشان از این پروژه را اینگونه می گوید: ایده ما گسترش شبکه دوچرخه ها به حدی است که تنها چند کیلومتر یا چند دقیقه با تمام ۱۲ میلیون شهروند پاریس فاصله داشته باشد.

 به محض راه اندازی شبکه همه به استفاده از آن روی می آورند.

از نظر Oosteren اکثر فرانسوی ها هرگز به شبکه ای از دوچرخه ها دسترسی نداشته اند که امکان حمل و نقل ایمن را به آنها بدهد و به همین خاطر آنرا تنها وسیله ای برای تفریح و ورزش می دانند.

طرح ایدالگو با عنوان Plan Velo البته مخالفانی هم داشته که شامل صنایع نفت، خودروسازی، رانندگان ناراضی و شهروندان خسته از حجم بالای ساخت و ساز در شهر می شوند.

البته با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰ ساخت و ساز در مراحل پایانی به سر برده و مسیرها آماده افتتاح می شوند.

 Florence Villeminot، از مجریان شبکه «فرانس ۲۴» در این باره می گوید: با افتتاح این راه ها شهروندان درک می کنند که ایدالگو برنامه ای در سر داشته و هدفش تنها سد کردن راه آنها نبوده است.

به گفته Villeminot هیچ یک از دوستان ساکن پاریس وی ماشین ندارند که تغییری بزرگ نسبت به ۱۰ تا ۱۵ سال قبل است.

به باور وی دلیل این تغییرات دشوار بودن استفاده از ماشین در سطح شهر و افزایش سهولت و ایمنی دوچرخه سواری است: منظره پاریس در چند سال گذشته واقعا تغییر کرده و مسیرهای دوچرخه سواری مثل قارچ از زمین سر برآورده اند. تردد در این مسیرها بسیار امن و مطلوب است چون از مسیر ماشین ها جدا شده و هیچ ترافیکی بر سر راهتان قرار ندارد.



نام  
ایمیل  
نظر  
   

مطالب تصادفی

تبلیغات

مطالب تصادفی

تبلیغات